Copiii se trateaza cu iubire

Ca mama, in zilele noastre, este o provocare sa iti mentii echilibrul. Vrem sa ne crestem copiii diferit de cum am crescut noi, fara insa a ne defini prea bine ce ar trebui sa contina acest diferit. In plus, scapam adesea din vedere ca oricum cresc diferit. Se nasc, cresc si se dezvolta intr-un cu totul alt context socio-economic si cultural decat noi. Noi insine ne-am schimbat mult. Ciudat, dar suntem in stare sa uitam si asta. 
In cautarea asta dupa mai bine, aproape de perfectiune, multi parinti alearga de la un curs la altul. Parentingul este o zona in plina crestere. Sunt invitati tot felul de conferentiari din afara care sa ne invete cum sa alaptam, cum sa ii educam, cum sa mediem conflictele intre frati, cum sa se descurce mamicile cu gemeni, tripleti, copii vitregi etc. 

Ma bucur ca exista asa o abundenta de informatii, ma bucur sa vad ca exista oameni atat de dornici sa invete, atat de dornici sa isi educe bine copilul, doar ca pe langa bucuria asta am si o umbra de frica. Mi se pare ca ne indepartam prea mult de noi insine, ca nu mai avem incredere in instinctele noastre de parinti, ca daca nu scrie asa la carte, atunci mai bine nu facem, desi inima zice ca e bine....Am intrebat o prietena mamica care s-a dus la o conferinta a carei prezentare suna ispititor, ce a invatat nou. Ei, ce sa fie nou, lucruri de bun simt! Asta e cheia, daca ne-am trata mereu copiii cu bun simt, cu respect si mai ales, cu iubire (si asta nu te invata niciun curs)!
Inca o data apreciez abundenta de informatii, sunt mama de doi copii, o mama care citeste mult, cauta informatii si alege ce i se potriveste, insa, recunosc, ma feresc sa cad in capcana asta a cresterii copilului dupa carte. Imi folosesc bunul simt si intuitia, transmit setul de valori morale prin exemplul personal, dar si prin povestiri si metafore sau prin crearea, mijlocirea unor experiente de joaca si viata si cam atat. Si ii tratez cu iubire. Ii tin in brate oricat si oricand vor, le dau sa manance atunci cand vor, alaptez fara sa ma fi invatat cineva sa fac asta. Vladimir este un copil sportiv,vesel, generos, manifesta compasiune si tandrete, are multa imaginatie, iubeste povestile, leaga usor prietenii. Miruna este numai zambet si emana vitalitate, forta, incredere. 


Mi-a facut placere sa o aud pe Jennifer Senior. Vedeti mai jos.



Comentarii