Provocarea de a ramane feminina





Cu ani in urma, am mers la un interviu pentru un job. Stiti clasica intrebare: unde te vezi peste cinci ani? Atunci am auzit-o si eu pentru prima data :-))

Raspunsul meu a venit spontan: peste cinci ani, nu stiu unde voi fi, fizic vorbind, ca sa pot raspunde la intrebarea "unde", dar pot spune CUM banuiesc ca voi fi peste cinci ani: mai rafinata, mai feminina, mai inteleapta, mai frumoasa, mai experimentata. 

Si ca sa fie treaba treaba, la fiecare aspect lucrez de atunci constient, desi au trecut niste ani....Ce inseamna mai feminina? Azi, mai ales...cand granitele dintre genuri se apropie si pe alocuri se contopesc...

Este important raspunsul la intrebarea aceasta. Pentru a ajunge undeva, este bine sa avem in minte atat imaginea starii de fapt, cat si trasaturile dorite in viitorul apropiat. Apoi se vor contura si caile de urmat, pasii concreti de facut. 

La mine, a fost simplu in prima faza-mai feminina insemna sa inlocuiesc pantalonii cu rochii si fuste, sa las parul mai lung, sa pun deoparte bocancii cu care venisem din Brasov,  sa port bijuterii si putin make-up. Apropo de make up, imi amintesc cu ce uluiala ascultam sfatul unei cosmeticiene din Bucuresti-poarta zilnic fond de ten, pentru a-ti proteja tenul de poluarea si praful de aici. Va fi o bariera intre pielea ta si praful orasului. Doamna aceea nu mi-a spus si cat de greu va fi sa gasesc un fond de ten cu care sa ma simt bine-l-am gasit abia acum un an si nu mai renunt la el! 
In prima faza, raspunsul facea referire la aparente, la suprafete, la imaginea pe care mi-o returna oglinda. 

O data rezolvate lucrurile acestea, care tin de aparenta, de tinuta, ce altceva mai inseamna mai feminina

"Prea le fac eu pe toate, prea pot eu sa rezolv totul, nu ma las ajutata"-mi-a scris o prietena. "Asta cred ca imi stirbeste din feminitate". Lasand la o parte ironia faptului ca mie nici nu mi se pare ca ar avea cine sa ma ajute, nu sunt sigura ca asta este cu adevarat problema. Mai degraba raspunsul la CUM rezolv eu toate cele? Cu ce atitudine, in ce maniera ? Pentru ca de rezolvat, suntem toti datori sa le rezolvam, avem toti lucruri de facut si nimeni nu le poate face in locul nostru....Dar CUM le fac? Poate aici ar fi bine sa cautam....


A fi feminina inseamna pentru mine acum sa pot conecta si pune in legatura oamenii, inseamna a-i si a ma deschide, inseamna a fi mama, a-mi asculta intuitia, vocea interioara, inseamna a crea traditii si amintiri pentru familia mea, inseamna recunoasterea vulnerabilitatilor, initierea si mentinerea comunicarii face-to-face,   inseamna sa cresc si sa hranesc pe altii - si aici nu ma refer la copiii mei-inseamna, de asemenea, vizualizarea, visarea unui viitor mai bun pentru noi toti. 

Feminitate inseamna pentru mine si a trai cat de des posibil experiente heartwarming, care sa imi incalzeasca inima, care ung sufletul, inseamna poezie, muzica, centrare in propria fiinta, explorarea  si vindecarea sexualitatii. 






LE: Am incarcat doua fotografii de-ale mele - needitate, neretusate (nu am make up in niciuna dintre ele) in aplicatia photofunia. 

Comentarii

Anonim a spus…
Ca eu sa fiu feminina, sa raman feminina, am nevoie ca barbatii de langa mine sa fie barbati. Nu pot fi feminina in absenta lor, ei trebuie sa isi asume rolul, orice o mai insemna asta. Greu subiect, ce sa mai zic. Facem prea multe, cot la cot cu ei si aici nu e vorba de cum aratam si ne imbracam, ci de duritatea din interior.
Multumesc, Andreea.

Marga
Andreea a spus…
Stiu ce spui, asa este. Si pentru ei este o provocare sa ramana barbati :))
Anonim a spus…
Nu vei înceta niciodată să fii feminină la superlativ... prea le ai pe toate perfecte!
Pe curând, poate!
Andreea a spus…
Topita. Mulțumesc!..