Impresiile Ioanei

Ioana, prietena mea, mi-a trimis tot ce si-a notat in timpul workshop-ului Trezeste banii….


Pentru ca nu a avut timp sa le ordoneze intr-un text coerent, imi permit sa fac eu pentru voi o selectie a catorva idei.


Intai, totul pleaca de la modul in care privim lucrurile, de la credintele noastre interioare, de la convingerile noastre. Eu le spun celor pe care ii intalnesc in sala ca, pana la urma, convingerile noastre interioare sunt platformele pe care/din cauza carora se configureaza realitatea noastra. Si ca sa evidentiez puterea convingerilor, le spun adesea urmatoarea poveste: un om, musafir in casa unor oameni, se trezeste in toiul noptii, pentru ca simtea ca avea nevoie de aer curat. Nu gaseste intrerupatorul de lumina, bajbaie pe intuneric dupa fereastra. Cand o gaseste, constata ca nu reuseste o sa deschida. Simtind ca se sufoca, a decis sa sparga geamul, fie ce-o fi, cu gandul ca a doua zi se va ocupa sa puna altul nou. Il sparge, inspira multumit aerul rece al noptii si se culca multumit. A doua zi, constata stupefiat ca sparsese..geamul bibliotecii.


Alte doua chei importante sunt bucuria si recunostinta. Nu insist aici, am scris mult despre asta, ultima oara atunci cand v-am povestit de calugarul David Steindl Rast. Recunostinta exersata in fiecare zi poate fi un instrument care sa ne imbogateasca calitativ si semnificativ vietile, atragand multe alte beneficii. Ca sugestie, o lista, mentala, daca pentru una scrisa nu avem timp, a lucrurilor pentru care suntem recunoscatori. Va fi o lista lunga, va asigur!


Pe scurt, te poti gandi la sistemul emotiional ca la un adevarat GPS, care sa te ajute sa mentii linia dorita. Ioana si-a mai notat: la fiecare salariu sa pui 10% deoparte no matter what.

Eu completez si adaug-sa pui in circulatie sub forma de donatii 10% din ce castigi. Aceasta e legea zeciuielii si ea functioneaza magnific.

Povesteam despre asta cu o cursanta la Sibiu, la inceputul lui septembrie. Imi spunea ca ea a descoperit ceva sange evreiesc in familia ei si asa a decis sa se apropie mai mult de obiceiurile poporului din care simtea ca si ea face parte, legitim. Asa a aflat de legea zeciuielii si a inceput sa aplice.
Intr-o luna, a dat banii cu inima stransa, ii cam trebuiau si a ezitat mult pana sa aleaga ce sa faca. I-a dat totusi, hotarata sa respecte aceasta lege. Nu mare i-a fost uluirea-i se citea si pe chip, cand imi povestea- sa gaseasca, in fata blocului in care locuia, aceeasi suma de bani, pe care tocmai o daduse.. Mi-a spus ca din acel moment nu a mai ezitat niciodata sa aplice legea zeciuielii. Despre beneficiile aceste legi, promit sa revin cu un material separat.


S-a mai discutat despre economisirea, chiar sub forma de depozit. Nu insist, v-am mai povestit despre asta in articolul Trucuri…
O idee care mi s-a parut interesanta a fost urmatoarea: sa investim mereu in noi, caci fiecare plus la noi, se va reflecta si in exterior.
E logic, nu? :-)


Ioana a mai plecat cu o recomandare de  carte.
Am intrebat-o ce va aplica ea din ce a invatat acolo. Raspunsul ei:


  • Sa lucrez la atitudine constant
  • Sa imi contorizez cheltuielile si sa incep sa gandesc altfel banii decat pe niste frunze imprastiate ici-colo!
  • Mi-am facut deja pusculita.
  •  Sa stiu, in urma contorizarii cheltuielilor, exact cat am de cheltuit si sa nu ma intind mai mult.
  • Sa fiu un exemplu care sa o poata da invatatura mai departe – cu dovada atasata (eu).

Comentarii