Ce se vede intr-o fotografie nud



Sigur, se vede un trup. 
Cu frumusetea si particularitatile lui

Insa tabloul ar fi sarac daca ar fi numai atat. Se mai adauga "locatia de shooting", fabuloasa de multe ori, insa tot nu este tot ce vezi. Se insinueaza emotiile, usor deductibile si din privirea modelului, din modul in care isi poarta goliciunea. Sau, pentru o fotografie nud, artistica, o matrita densa de emotii-ale fotografului si ale modelului. 

Frumusetea unei fotografii nud este in buna masura frumusetea privirii fotografului. Nu este suficient sa ai un model, o locatie si un aparat foto. Un bun fotograf, asa cum il si consider pe Bogdan Grigore, are cultura vizuala, gust pentru frumos, un gust educat, are drag de oameni si de povesti, are suflet. Din care stie sa dozeze si sa ofere cu generozitate privitorului...L-am rugat, curioasa, sa raspunda catorva intrebari:


AB: Bogdan, ce scrie pe cartea ta de vizita? Sau, mai bine zis, in ce moment te prezinti unei femei (si) ca fotograf de nuduri?



BG: Pe cartea mea de vizita scrie trainer de improvizatie. Partea cu fotograful de nuduri apare de cele mai multe ori mult mai tarziu, in momentul in care descopar ca ar exista ceva care ma cheama sa surprind din feminitatea persoanei cu care comunic.

AB: Esti pasionat de fotografie de mai multi ani, de nuduri de doar doi trei daca imi amintesc eu bine. Cum s-a nascut dorinta de a explora artistic si zona aceasta?

BG: Da, intra-adevar. Nu am inceput cu nudurile cum am avut un aparat in mana. Fac fotografii vreo 10 ani, nuduri doar de vreo 3 ani. A fost o trecere naturala. Au fost tipe care s-au simtit confortabil cu mine sa faca asta si ulterior lumea m-a incurajat in directia asta. Cred ca structura si experienta mea ca trainer de comunicare, vanzari si improvizatie m-au ajutat. In sensul ca pentru acest gen de fotografie e mult mai importanta partea de comunicare, incredere si conexiune decat pentru alte genuri de fotografie. Si in plus pe langa asta conteaza si rezultatele.

AB: Iti mai amintesti prima sesiune foto? Nu ma refer aici la fotografiat nud iubita, imi imaginez ca asa ai exersat, ci la prima....necunoscuta fotografiata. Ce emotii ai simtit atunci? S-au mai repetat de-a lungul timpului?

BG: imi amintesc din prima sedinta ca tipa era extrem de emotionata si cum eu incercam sa o linistesc. De asemenea la fiecare sedinta simt o grija si o protectie pentru vulnerabilitatea modelului. Mai ales daca ne aflam intr-un spatiu deschis, unde riscam sa fim vazuti. De multe ori simt si o senzatie de coplesire, pentru ca simt ca persoana are incredere in mine si asta ma face sa ma simt intr-un fel privilegiat. E ca si cum cineva iti face un cadou.

AB: Citeam despre noua moda a selfie-urilor ca sunt, pana la urma, o forma utila de autocunoastere. Putem sa ne gandim si la nuduri in aceeasi maniera? Ce le motiveaza pe femei sa pozeze? 

BG: Da, sunt total de acord ca selfie-urile pot fi o metoda de autocunoastere. Depinde pe urma si ce faci cu selfiurile, pentru ca se poate transforma si intr-o nevoie de atentie pentru propria persoana. Motivatiile sunt diferite: de la femei care vor sa se descopere, pana la altele care sunt curioase sa vada ce viziune artistica am asupra lor. Mai exista si femei care vad aceasta experienta ca pe o provocare, un mod de a iesi din zona de confort si a se regasi in fata propriilor limite, prejudecati, frici si complexe. Si mai sunt persoane care isi doresc o surprindere a unui moment in timp a lor in perioada tineretii.

AB: Ti s-a intamplat sa abordezi tu pe cineva sa ii propui sa iti pozeze? Sa te intrige, nu stiu, linia trupului ghicita pe sub haine sau o trasatura aparte....

BG: Mi se intampla des sa si abordez. Asta si pentru ca sunt multe femei care isi doresc o astfel de experienta, dar nu se simt confortabil sa recunoasca asta, sau, chiar daca o recunosc nu fac si un pas inspre aceasta experienta. Ramane de multe ori la nivel de dorinta, mai mult sau mai putin constienta. Uneori e nevoie de o persoana potrivita in care poti avea incredere ca sa te simti confortabil sa iti recunosti dorinta asta.

AB: Exista vreo destinatie a acestor poze? Ma gandesc la concursuri de ex sau expozitii cu vanzare.

BG: In afara blogului meu deocamdata nu exista o destinatie. Sunt in discutii cu un site care vinde arta, dar sunt inca la inceput.
Mi-as dori pe viitor sa fac un album cu nuduri artistice realizate de mine de-a lungul timpului, dar mai e pana acolo. Am contactat cateva edituri, dar nu prea au raspuns cu seriozitate, si am pus in waiting list proiectul asta. 

AB: Am citit testimonialele, emotionante, ale unora dintre modelele tale. Vreau sa te intreb daca a existat si vreo persoana care sa regrete, care a cerut/rupt/sters pozele? 



BG: Au existat si astfel de persoane, cel mai des motiv invocat fiind cel al partenerului care nu se simte confortabil cu aceasta experienta pe care si-a oferit-o iubita lui la un moment dat. Din pacate, multI barbati din Romania gandesc in termeni de alb sau negru cand vine vorba de o astfel de experienta. Foarte multi barbati sunt posesivi si extrem de gelosi si vad asta ca un mod prin care prietena sau iubita lor nu mai este sub controlul lor. Vad doar erotismul din aceasta experienta si mai putin latura artistica pe care o vad doar ca pe un pretext folosit de fotografi pentru a le dezbraca iubitele. De fapt este proiectia lor asupra acestui tip de experienta, daca ei s-ar apuca sa faca astfel de fotografii.
AB: Cum le imbogateste interior pe ele o sesiune foto? Dar pe tine, ca om, ca barbat? 



BG: Cum le imbogateste pe ele ar trebui sa le intrebi tu. Eu pot doar sa retransmit ceea ce mi-au spus ele. Uneori e ca si cum ai descoperi o parte minunata din interiorul tau care poate nici nu stiai ca e acolo. Alteori descoperi o ipostaza noua a femitatii din tine, sau iti reconfirmi ceea ce simteai vis-a vis de tine. De foarte multe ori castiga mai multa incredere in ele, tinand cont ca oricat de bine ar arata o femeie, in societatea de azi este foarte simplu sa te simti complexata.

Pe mine ma imbogateste pe mai multe planuri. E vorba de conexiunea pe care reinvat, cu fiecare sesiune foto, sa o stabilesc cu femeia din fata mea. Apoi este descoperirea unui nou univers si incercarea de a surprinde ceea ce imi transmite mie el. Apoi este recunostinta pe care o primesc din partea femeilor care se descopera/ regasesc sau provoaca cu ajutorul fotografiilor mele 


AB: Ai un top al fotografiilor nud? Sunt cateva care iti plac in mod deosebit? De ce? (daca ai, da-mi linkuri cu ele, te rog!)

Imi e greu sa fac un top. Eu sunt implicat in toate creatiile mele si nu pot spune ca iubesc niste fotografii mai mult decat altele.
In schimb as fi curios sa vad un top al tau Andreea. Care sunt favoritele tale si de ce ?

AB: Ah, grea treaba! Sunt cateva care imi plac mult, ma inspira, au o atmosfera aparte, insa mi-ar fi greu sa fac un top :-) Uite, de curand, m-am uitat pe un site, thenuproject.com-un cuplu a fotografiat zeci de femei goale acasa la ele. Nu am gasit nimic artistic in demersul lor. Poate era, insa pentru mine artistic inseamna acel ceva care transcede, trece de nivelul de poza, stop-cadru, inspira, lasa lucrurile suspendate..te face sa visezi. 

Daca ar fi sa definesti in cinci cuvinte fotografiile tale, care ar fi acelea?

BG: Feminitate, provocare, poveste, descoperire si emotie.

AB: Poveste, asta vreau de la o fotografie artistica, exact, dincolo de emotie si dincolo, evident, de orice alt detaliu.
Multumesc si succes maxim! Eu una iti tin pumnii sa reusesti in tot ce iti propui.

Comentarii

CristinaLory a spus…
:) Nice!
Și eu am fost una dintre modelele lui Bogdan.

Mă bucur că ai ajuns la el.
Andreea a spus…
Serios? Ce curajoasa esti!! Cum a fost experienta?

Eu nu am pozat :-))

Bogdan este trainer, ca si mine, il cunosc din mediul profesional :-)