Subscriu: avem nevoie de lectii despre iubire

Jeanette Winterson



„Aveam nevoie de lectii despre iubire. Inca am nevoie, pentru ca nimic nu poate fi mai simplu si nimic nu poate fi mai dificil decat dragostea.
Cand nu te poti bizui pe dragoste (…), presupui ca asa e dragostea, ca trasatura ei definitorie este ca nu te poti baza pe ea. Eu nu stiam ca dragostea poate avea continuitate.
[…] Am incercat dragostea – genul de dragoste dementa si nesabuita, care mai mult distruge decat vindeca, mai mult sfasie inima decat o vindeca. Si m-am luptat si am lovit cu putere, iar a doua zi am incercat sa indrept lucrurile. Si am plecat fara o vorba si nu mi-a pasat.
Dragostea e plina de insufletire. Nu mi-am dorit niciodata varianta calduta. Dragostea e putere nestavilita. Nu mi-am dorit niciodata varianta diluata. Nu m-am ferit niciodata de imensitatea dragostei, dar n-am avut nici cea mai mica idee ca dragostea poate fi un punct de sprijin la fel de sigur ca soarele. Rasaritul zilnic al dragostei.
[…] Incercand sa reinvat iubirea, am inceput sa ma gandesc la acea continuitate simpla si la ce insemna ea. […]
Nu e niciodata prea tarziu sa inveti sa iubesti.
Dar e infricosator."
fragment din cartea: De ce sa fii fericita cand poti fi normala, de Jeanette Winterson 




Comentarii