Receptia luminii

selfie facut in februarie anul acesta pe plaja din Herzliya, Israel
am ales poza aceasta pentru modul in care chipul meu primeste....lumina.
Era 7.30 dimineata

Kabbalah se traduce prin " receptia luminii".


Cineva mi-a spus recent in Israel ca sunt oameni carora le pasa doar de ei. Altii carora le pasa de ei si de familia lor, pentru care fac totul. Altii carora le pasa si de comunitatea lor, de orasul lor, de tara lor. Ori de intreaga umanitate. 

De cand ma stiu, mi-a pasat de noi toti. 



Imi amintesc cand o intrebam pe mama: ce s-ar intampla daca toti, toata planeta ne-am opri din ce facem si ne-am intoarce privirile spre cer? Daca l-am striga pe Dumnezeu, dorind cu ardoare ca lumea sa fie altfel? Ce s-ar intampla? De ce nu facem asta? Macar 5 minute, ca test? Si mama invartea lingura in mancare si ma intreba de unde imi vin ideile astea, de ce nu pot fi ca oricare alt copil, de ce imi bat capul cu asa chestiuni? Imi amintesc privirea ei socata cand i-am spus ca daca am fi uniti, am putea face orice. Si ea m-a intrebat cam ce si eu i-am dat ca ex-uite, maine nu ar mai veni, daca toti am decide asta, simultan. O intrebam daca exista alte lumi, lumi in lumi, daca a auzit asa ceva ori daca crede ca asta este singura lume posibila.


Alteori o intrebam cum va arata viitorul meu. Si ea imi descria pasii -scoala, casatorie, mers la servici zi de zi si ma facea sa simt disperare crescanda. Mi se umpleau ochii de lacrimi si nu intelegeam de ce trebuie sa fiu aici, de ce traiesc, la ce bun...Nu era nimic rau in ce imi descria ea, insa doar atat?!! 

Uneori o faceam si pe ea sa planga, pentru ca vedea ca framantarile mele si suferinta mea sunt autentice. Nu avea raspunsuri. Stiam si am cautat. Multi ani. Am citit biblia cu markerul in mana. Am citit istorie multa, ca sa inteleg contextele biblice. Am pus intrebari preotilor. Am facut sahaja yoga, am fost la tot felul de conferinte, am studiat cateva luni cu martorii lui Iehova, m-am apropiat de ortodoxie si isihasm (le iubesc si le port adanca recunostinta), am citit mult, mult (si SF-uri care mi se pareau o gura de aer), am facut un master in psihanaliza jungiana aplicata si am tanjit, mi-a ars si imi arde inca inima dupa unitate si dragoste. 

Acum doi ani si jumatate s-a activat punctul din inima. O chemare, un dor de care nu ai cum si unde sa te ascunzi. O serie de "coincidente" m-au condus catre cei asemeni mie. Cand am intalnit primii prieteni cabalisti, imi pareau atat de cunoscuti! Imi amintesc ca l-am intrebat pe un haver, Itai unde ne-am cunoscut, atat de sigura eram ca il stiu din alta parte! Cu multi am avut acest sentiment!

Am inceput studiul si nu intelegeam nimic din ce citeam. Mici flash-uri, strafulgerari de lumina, dar nu puteam lega nimic. Imi patina mintea si nu puteam lasa cartea jos.


Aristotel, Kafka, Eliade, Freud si multi altii-cu totii au cunoscut putin din Kabbalah si au fost influentati. Acum Kabbalah este oferita tuturor. Este accesibila, este predata zi de zi. 

Cel care este Rav-ul meu, invatatorul meu este om de stiinta: Michael Laitman- profesor de Ontologie, PhD in Filozofie si Cabala si MSC in Bio-cibernetica. Dar nu stiinta i-a raspuns la intrebari, ea doar a nascut altele si altele. Studia corpul uman si incepea sa inteleaga ca cine ne-a creat este de o inteligenta si o iubire fara margini. Dar cine ne-a creat si unde este? Doar Cabala i-a raspuns. 

Mai jos, un film cu povestea unui actor care imi este acum haver (prieten). Suntem uniti de acelasi vis si aceeasi dorinta. Lechaim! (pentru viata, ebraica). 



Resurse: Cabala revelata (Tony Kosinec)

Carti in limba romana despre intelepciunea Kabbalah, semnate prof Michael Laitman se gasesc in reteaua librariilor Carturesti din orasele Bucureşti, Iaşi, Cluj, Timişoara, Arad, Suceava, Braşov, Constanţa şi Ploieşti. 


preferatele mele sunt primele doua din stanga



Comentarii