Liniste

In Alpii tirolezi-pedalasem la deal cu mare greutate,
 pana am decis sa abandonez bicicleta si sa ma intind pe iarna.
Nu am stiut ca sunt fotografiata.
Imi amintesc cat de frageda era iarba aceea si cum ameteam in  timp ce bataile inimii se domoleau.

La scurt timp dupa mutarea mea in Bucuresti, am sustinut un workshop demo in fata conducerii unei firme.
Terminasem de vorbit si toti taceau si ma priveau ganditori. (In paranteza fie spus, incep sa ma obisnuiesc cu efectul acesta asupra oamenilor-aproape dupa fiecare curs oamenii raman in scaune ganditori, nu se grabeste nimeni sa plece....) 

Un domn a rupt tacerea si m-a intrebat daca am citit Aivanhov. Aiva cum? Ma scuzati, nu cred ca am inteles. Nu, nu citisem. Interesant, mi-a zis, am avut senzatia ca sunteti discipol. Huh?! Cine, eu? 
Vorbesc de niste ani in care spiritualitatea, asa cum este ea azi, era foarte la inceput. Abia se tipareau primele carti la noi si cei care erau deschisi erau priviti ca ciudati de catre ceilalti. Nu eram discipolul nimanui, nici nu stiam ca poti fi :-))

Intre timp, am tot citit Aivanhov. De fapt, de cand am cont pe facebook, citesc zilnic, pentru ca am doua persoane in lista mea care posteaza zilnic paragrafe din cartile lui. 

Mereu ma intreb, citind, ce a vrut sa spuna acel domn la demo-ce anume din ce le spusesem (curs de business) ori din mine ii amintea lui de Aivanhov?...Nu am reusit sa imi dau un raspuns satisfacator, insa, citind randurile lui, zambesc adesea. 

Iata zambetul si lectia de azi: 




Liniștea - loc al împlinirii și al mișcării perfecte


"Chiar dacă se plâng, oamenii acceptă să trăiască în grabă și neliniște. Iar pentru unii, aceste tensiuni și trepidații constante reprezintă adevărata viață. Ei aleargă dintr-un loc al lumii în altul, se întâlnesc pe fugă cu o mulțime de persoane, stau lipiți ore în șir de telefon, învârt o mulțime de afaceri, închipuindu-și că astfel ei devin activi și creatori. Or, adevărata activitate se manifestă în liniște, cele mai mari opere se împlinesc în liniște, creațiile nemuritoare.
Din când în când, gândiți-vă să vă opriți puțin:străduiți-vă să simțiți viața intensă care țâșnește în inima aceste absențe a zgomotului și a acestei aparente nemișcări. Liniștea este locul împlinirii și al mișcării perfecte. 

Iată de ceea ce trebuie să deveniți conștienți, și veți găsi în sinea voastră această calitate a liniștii de unde vor țâșni cele mai frumoase creații spirituale."

Omraam Mikhaël Aïvanhov

Comentarii