1 ianuarie 2018-tarta cu dovleac si caju si o lista cu carti


4 grade afara, un 1 ianuarie insorit si ispititor. 

Imi plac foarte mult diminetile de 1 ianuarie-sunt printre cele mai linistite si mai senine zile din an. 

Cat copiii au cutreierat parcul cu tatal lor, eu mi-am facut o cafea si un suc de gref si am pregatit o tarta cu dovleac si caju dupa o reteta gasita aici


Tarta mea

Crema de dovleac este o nebunie, aromata, delicata, satioasa. Poate fi consumata lejer singura, blatul nu imi place prea mult, cred ca am sa renunt la el.  

Blendul de dovleac, vanilie si caju (poate si putina miere daca nu este suficient de dulce dovleacul) merge servit si cu orez, ca aici

retetelemeledragi.com

Aseara am facut o lista cu ce imi doresc sa experimentez in 2018, iar astazi, cat tarta era la cuptor, mi-am notat cartile pe care le voi comanda in ianuarie: 

📖  Trei etaje, de Eshkol Nevo, nascut 1971 in Ierusalim, detine cea mai importanta scoala de creative writing din Israel. 
Ma bucur ca am sansa sa citesc si sa cunosc un alt scriitor israelian dupa cei trei  magnifici cititi pana acum: Amos Oz, Zeruya Shalev si Dorit Rabynian. 
Aici un interviu cu Eshkol Nevo.

📖  Cum asculti, sa inveti, sa razi si sa conduci, Richard Branson. Am citit de el doar Pierderea virginitatii, mi-a placut mult, asa ca imi doresc o reintalnire cu acest spirit viu si intreprinzator. 

📖  27 de pasi, Tibi Useriu. 27 de pasi masura celula din inchisoarea de maxima siguranta in care a fost inchis timp de 10 ani Tibi Useriu. Dupa 10 ani de masurat aceiasi vesnici 27 de ani, imi imaginez cum e sa iesi si sa ai la dispozitie imensitatea….Tibi alearga si alearga si isi schimba viata…
"Lumea mă știe drept alergător de anduranță. Ce nu știe, însă, e povestea vieților mele paralele. Am fost pe rând: slugă la ciobani pe Bârgaie, porcar în armata română, azilant politic în Berlin, pizzar într-un restaurant italian, bodyguard la un interlop sârb, martor într-o galerie de alba-neagra în Gran Canaria și autor de jafuri armate. Am evadat din două închisori europene, dar nu și din a treia.

Vânat prin Interpol, am devenit client al unei pușcării de maximă securitate. Drept urmare, timp de aproape 10 ani am lipsit la apel din propria tinerețe, închis complet singur între 4 ziduri albe, foarte groase.

Cei care au auzit de mine după ce am câștigat 6633 Arctic Ultra vor descoperi în această carte povestea mea așa cum n-o știe și n-a auzit-o nimeni, niciodată. "
📖 Juniper, Kelley si Thomas French.  
"Juniper French s-a nascut cu patru luni inainte de termen, la 23 de saptamani de gestatie. Cantarea 570 de grame, iar trupul ei subtirel era de lungimea unei papusi Barbie. Capul ei era mai mic decat o minge de tenis, avea pielea aproape transparenta, iar prin piept i se vedea inima care abia palpaia. 


In aceasta biografie superba, autorii exploreaza granita dintre ceea ce este posibil si ceea ce este corect. Ei privesc cu uimire stiinta care a conceput-o si a mentinut-o in viata pe fiica lor, dar si iubirea care a facut toata diferenta. Sondeaza legatura dintre o mama si un bebelus, dintre un sot si o sotie. Documenteaza calatoria familiei lor, de la inceputurile fragile pana la supravietuirea miraculoasa a fiicei lor, acum un copil infloritor."


📖 Fetita care a salvat Craciunul, de Matt Haig. Este pentru Vladi, care a devorat in doar o seara si o dimineata cartea Un baiat numit Craciun. Dupa ce a citit-o, mi-a spus: mami, este o carte care iti va placea si tie: e cu un baiat Nikolas, cu magie, cu zapada, cu reni, cu aventuri. Sa o citesti! 

Mi-a atras atentia si Baiatul Echo, o voi comanda in viitorul apropiat.  



In decembrie, am citit doua carti care mi-au mers la suflet si pe care vi le recomand din toata inima: Viata la 40 de ani, de Cosmin Neidoni si Cabalistul, de Semion Vinokur. 

Comentarii